Læs vores eksklusive interview med Martin Andersen, som er administrerende direktør i JackpotBET.
Eksklusivt interview: JackpotBET er dit lokale casino
JackpotBET er et af Danmarks nyeste online casinoer. Det er en forholdsvis ukendt udbyder, men de har launchet med et overraskende stærkt produkt, som vores brugere er meget glade for.
Derfor tog vi en snak administrerende direktør i JackpotBET, Martin Andersen, for at høre nærmere om casinoet, opstarten og deres planer for fremtiden.
Jackpotbet åbnede dørene i november sidste år. Hvordan er det gået i de første par måneder?
– JackpotBET har faktisk en del år på bagen efterhånden. Selskabet blev stiftet helt tilbage i 2017 af vores fortsat nuværende ejer Jens Glud Hansen. Dengang med ambitionen om, at løfte travsporten i Danmark og støtte lokale foreninger og græsrødder.
– I sommeren 2024 besluttede vi, at lave en relancering og åbne en ny hjemmeside, som har mere fokus på onlinekasino og sportsbetting. Starten har været overvældende og meget positiv! Vi er blevet ”væltet bagover” af den støtte og trafik vi har modtaget hidtil!
Der er nok stadig mange danskere, der ikke kender jer. Hvem er folkene bag Jackpotbet?
– Jackpotbet er en dansk operatør, hvilket vil sige, at vi er stiftet i Danmark, har dansk ejer, dansk adresse og udelukkende dansk organisation. Stifter og ejer er entreprenør Jens Glud Hansen sammen med hans kone Jeanette Hansen. Begge er meget prominente og respekterede navne indenfor travsporten og det var med afsat i at tilbyde spil på heste, at Jackpotbet oprindeligt fik sin begyndelse.
Modsat mange andre online casinoer med dansk licens, så opererer Jackpotbet udelukkende i Danmark. Der er selvfølgelig både fordele og ulemper ved dette, men det står klart, at JackpotBET ønsker at støtte det danske foreningsliv.
Hvilke fordele giver det jer, at i er danskejede kontra mange af de andre casinoer?
– Vi tror på, at det selvfølgelig giver noget tryghed og sikkerhed for kunderne. Vores kundeservice er udelukkende på dansk og alle vores medarbejdere er danske ligesom vi betaler vores SKAT i Danmark. Vi føler, at danskere responderer godt på, at de støtter nationalt – og lokalt – i stedet for at kanalisere alle pengene til udlandet. Det betyder bl.a. også, at vi støtter lokalsporten med sponsorater ligesom vi er sponsor af Nykøbing Falster Håndbold.
– Det tror vi danskerne bryder sig om. At de er med til at bidrage til den støtte af forenings-Danmark.
Foruden casinospil, så kan man også sportsbette hos JackpotBET. Dette er heller ikke en ligegyldigt faktor for mange af de casinospillere, som lejlighedsvist også sætter et sportsvæddemål.
Hvad byder fremtiden på for JackpotBET?
– Fremtiden ser lys ud. Vi ønsker at udvikle vores onlinekasino og forbedre vores sportsbetting markant over de næste 12 måneder. Det er også vores ønske, at vi indenfor et års tid igen kan fokusere på hestesporten, som var vores oprindelige version og at vi på den måde kan bidrage direkte til at støtte sporten og dansk kulturarv. Hestesporten lider i Danmark og vores mission var altid, at bidrage til at redde dansk kultur.
Det er ingen hemmelighed, at de danske casinoer i høj grad ligner hinanden og tilbyder nogenlunde det samme. Derfor er det afgørende, når der kommer et nyt casino til Danmark, som vil skille sig ud fra mængden.
Hvorfor skal folk spille hos Jackpotbet fremfor et af de mange andre casinoer?
– Folk skal bruge Jackpotbet, hvis de godt kan lide, at de hér bidrager positivt til forenings-Danmark og støtter dansk kultur i form af håndbold og travsport. Ved Jackpotbet bliver alle pengene i Danmark.
– Vi er en lille udbyder og er også afhængige af, at folk har et ønske om at støtte nationalt med alle de positive følgevirkninger det giver. Vi vækster hele tiden – også med vores produkter – så forhåbentlig vil folk opleve, at de ikke går på kompromis med deres spilleoplevelse, men til gengæld får dansk kundeservice, stor sikkerhed, tryghed, gennemsigtighed mv.
Hvordan vi i gerne skille jer ud fra resten af det danske marked?
– Vi har et stort ønske om, at være ”lokale” og nationale. Med det menes, at vi fx altid forsøger at skabe opmærksomhed omkring Nykøbing Falster Håndbold, danske travtrænere og lokale sportshold. Vi ønsker at bruge vores platform og ressourcer til at hjælpe med at løfte andre. Der ser vi mere en generel tendens til, at andre operatører bruger ressourcerne på at løfte dem selv og har mere fokus på bundlinjen.
– Vi tror på, at vi kan – og skal – gøre mere end blot at kigge på tal. Vi vil bidrage positivt bredere.
Noget af det, der virkelig kan løfte et casino, er de små, specielle kampagner, som bliver lanceret i løbet af året. Dette kunne være i form af en julekalender, fødselsdagsgaver eller blot en mindre bonus på en given dag i løbet af ugen.
Derfor var vi også også meget interesserede i om vores brugere kan forvente dette hos JackpotBET.
Noget af det, vores brugere elsker allermest er mange af de små, ekstra kampagner, man kan gøre brug af i løbet af. Kommer man til at se det hos jer eller vil det primært være velkomstbonussen?
– Vi kører et hav af kampagner! I december havde vi fx adventskalender hver søndag ligesom vi gav julegaver d. 24. og kørte en kampagne 1. januar og – nu endnu en frem mod VM i håndbold 14. januar.
– Vi har lige introduceret vores ”Combo-Boost”, hvor man kan booste sine odds på fodbold med 70% og snart introducerer vi endnu et spændende tiltag på sportsbetting og vi har netop udviklet en helt ny bonus engine, som vil gøre vores kampagner langt mere dynamiske og frekvente. Så der er al mulig grund til at registrere sig og følge med!
Det står klart, at JackpotBET har fokus på at skille sig ud ved udelukkende at fokusere på Danmark – noget vi ser meget positivt på. Selvom de kun har været på markedet i ganske få måneder, så er de kommet fantastisk fra start.
Vi glæder os til at følge med i JackpotBETs rejse!
Hun/hende
Online Casino Ekspert
775 artikler10 års erfaring i at skrive anmeldelser og artikler om online casino
Mere info om Mette Jensen
Nationalitet
Dansk
Bopæl
København
Universitet
Syddansk Universitet
Uddannelse
Engelsk og digital markedskommunikation